billig protein pulver

Gode tips til at opbygge muskelmasse

For de fleste mennesker, første gang de sætter deres ben i et træningscenter, er det enten for at tabe sig i vægt eller tage på i vægt. Fælles for begge grupper er, at de dog helst ikke vil tabe for meget muskelmasse.

Hvis du gerne vil tage på, så skal du opbygge så meget muskelmasse som muligt og tage så lidt fedt på som muligt. Hvis du vil tabe dig, så skal du smide så meget fedt som muligt, imens du beholder så meget muskelmasse som muligt.

Derfor er det vigtigt, at man både tager sin kost og sin træning lige seriøst, uanset hvilket mål man måtte have.

Hvis man gerne vil tage på, så er det muligt, at man tænker mindre præcist over, hvad man skal spise, men to ting er meget vigtigt: Man skal spise nok kalorier, og man skal spise nok proteiner. Som regel er det ikke så svært for de fleste at få spist nok kalorier, vores kost er fyldt med sukker og fedt, men derimod er det ikke sikket, vi får nok aminosyrer.

Her kan man supplere med noget godt billigt protein pulver. Der findes utrolig mange firmaer, der producerer det, og mange af dem er dyre, men faktisk er der ikke nødvendigvis den store forskel. Så længe produktet er udsat for en kvalitetskontrol, så kan du roligt vælge billigt proteinpulver.

Kosten skal være hovedprioritet, hvis du vil tage muskelmasse på

Langt de fleste, som gerne vil opbygge muskel, begynder at træne hårdt. De træner flere gange om ugen og drikker en shake bagefter, men på et tidspunkt opdager de, at de ikke rigtig tager på i vægt. Det er som regel, fordi de har glemt at spise ordentlig.

1-2 gram protein per kropskilo er nødvendigt

Kroppen kan ikke lade musklerne vokse synderligt, hvis ikke der kommer noget brændstof, de kan bruge. Tommelfingerreglen er, at man skal have flere kalorier, end man forbrænder. Det betyder, at man kan risikere at tage lidt fedt på ofte. Det gør ikke så meget. Det er nødvendigt for at opbygge musklerne.

Udover at ligge i et konstant kalorieoverskud, skal man også sørge for at få nok protein. Man siger som udgangspunkt, at man minimum skal have et gram protein per kilo, man vejer, og hvis man træner hårdt, kan spise op til to gram. For at nå dette mål, kan man supplere med billigt proteinpulver.